tirsdag 23. oktober 2012

LEK MED PRISMER

Krystallprismer er et vakkert syn, magiske og fortryllende.
De bryter lyset på en fantastisk måte. 
Regnbue paljettene danser på veggen når solen treffer prismene.
Vakkert og estetisk :)
Det finnes utallige måter å bruke prismene på.
Her kommer noen forslag:

Prismer i vinduet som fanger opp sollyset.
                  
I mange år har jeg hatt en naturlig grenkrans hengende i taket med forskjellige prismer.
Når julen kommer komplementerer jeg med litt julekuler, kremmerhus ol.
Bare lekkert :)

Grenkrans med prismer.

Prismene har fått innslag av julepynt :)

Krystallprismer gjör seg veldig fint som pynt til juletreet.
De fanger opp lyset fra juletrebelysningen og reflekterer det fantastisk.

Helskjönn fasettslipt krystallkule.
Her som juletrepynt men også utrolig vakker som smykke.

Flott å blande klare og fargede krystallprismer.

Fantastisk lysbrytning.

Her brukt som julepynt.

Se så fint lyset bryter i prismene :)

Fasettslipt prismekule i lenke med mindre prismer.

Den fantastiske lysbrytningen og "spillet" man får av krystallprismer gjör meg glad

2 kommentarer:

  1. Mange fine prismer her :) Og flotte sink-detaljer under her :) Veldig glad i det selv :)

    SvarSlett
  2. Prismer og sink er produkter som verkelig står i kontrast til hverandre. Sink er rustikk og prismer er så rene og vakre.
    En ting jeg synes er kjempespennende og et motto jeg alltid har med meg, er å mikse de ulike elementene, det grove med det vakre/rene. Blir så flott når kombinasjonen blir bra. Det er som med kjärligheten, det blir skjönn harmoni :)

    SvarSlett