lørdag 19. mai 2012

PÅ MARKED I UTLANDET :))


Sveinung og jeg har nettopp kommet hjem fra en koselig "storby-tur" til utlandet. Et av mine høydepunkt når vi er på slike turer er å oppsøke antikke/brukt markeder. Dette er ikke Sveinungs største interesse, men han er en riktig gentleman og stiller som regel opp for meg:) Jeg skulle bare se, ikke handle, men det endte som vanlig, fant en del godbiter som jeg ikke kunne dy meg for å kjøpe og måtte bestille ekstra koffert på hjemveien. Noen av godbitene var noen riktig flotte vesker fra 50 tallet. Jeg har ervervet meg noen av dem selv og de andre er til dere :) De ligger til salgs i nettbutikken.
En ting som overrasker meg hver gang jeg kommer på markeder, er at prisene stiger for hver gang. På mange markeder er prisene skyhøye. Her må pruting etter alle kunstens regler brukes, og selv om man får prutet ned til halv pris blir det alikevel dyrt. Er man heldig kan man alikevel få gjort et kupp, i alle fall finne noe som ingen andre har om man er villig å betale for det.
Legger ved noen bilder slik at dere kan få følge oss en tur rundt på markedet.

Klem fra Laila



Her er jeg sammen med vår hyggelige sjåfør.
Jeg titter på vesker fra 50 tallet.
Sveinung trenger ny bukse :)
Nydelige vintage hatter.
Heklede vintage sengtepper
Gamle sifonflasker i alle verdens farger.
Antikk statue.

Antikk preikestol.
Antikk statue.


Sveinung tar seg en velfortjent hvil.

Sjåføren trenger også å hvile beina.

Nydelig maleri. Jesus korsfestelse.
Vintage møbler og kurver.

Nydelig vintage emalje.

Vintage emalje i mengder.


En av gatene på markedet.

Vintage, kongelig og herskapeligt.

Helskjønn antikk krystallkrone. MIN FAVORITT !!!!

Vintage, hjemmevevde tekstiler i lin og bomull.

Vintage, hjemmevevde tekstiler i lin og bomull.

Sink badekar.

Legg til bildetekst

Fuglebur.







4 kommentarer:

  1. Oj,oj,oj,oj....alfor mye spennende...morro...
    så du hvite broderte bluser???

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Wenche.
      Det var masse fine tekstiler på markedet:) Mye hvitt med broderi også. Om der var skjorter med broderi kan jeg ikke huske. Der var i alle fall gamle litt lange linskjorter som kan minne om norske bunadskjorter, bare at de var litt lenger og uten broderi.
      Laila

      Slett
  2. Hei, så utrolig mange sifon flasker, jeg som leter overallt etter det her hjemme, selger dere det i butikken deres? Var det i paris du var på marked eller? Så fantastisk mye fint der, hilsner fra Wilhelmines blogg.

    SvarSlett
  3. Det sink badekaret der var helt amazing.. Helt utrolig, og jeg kjenner at jeg kommer ikke det glemme det med det første.. Hvor kan jeg få tak i et slikt et ?

    SvarSlett